ETEM Logo
Inchide
6.10.2017

BLITZ INTERVIU CU THORSTEN HELBIG, PARTENER LA KNIPPERS - INGINERIE AVANSATA

MAI MULTE

ETEM: Ce te-a făcut să hotărăști să devii inginer?

T.H.: Este fascinant să vedem progresul unei idei de la primele schițe la desene și modelele ce devin din ce în ce mai  rafinate, apoi  la fabricare și, în sfârșit, pentru a vedea proiectul cum  ia forma in realitate. Contributia ca arhitect sau inginer este vizibila și fizic este prezent în proiectul ce se construieste.

ETEM: Care sunt acum tendințele în fațade?

T.H.: Suntem interesați să activăm în continuare pavilionul clădirii. Fațada trebuie să susțină cerințele specifice de performanță ale unei clădiri. Sistemele de fațadă trebuie să poată îndeplini aceste cerințe specifice.

ETEM: Cum ți-ai defini stilul de semnătură?

T.H.: Sunt interesat să susțin proiecte de arhitectură interesante și ambițioase și îmi integrez explorarea și inovația prin procesul de proiectare. Nu cred că inginerii ar trebui să aibă stil de semnătură, chiar dacă văd câțiva dintre colegii mei care aspiră să facă acest lucru. Implicăm deciziile de proiectare și, uneori, contribuția noastră formează în  mod semnificativ designul.

ЕТЕМ: Care a fost cel mai provocator proiect și de ce?

T.H.: Este considerat întotdeauna proiectul cel  mai curent. Dar Aeroportul T3 din Shenzhen cu arhitectul Massimiliano Fuksas a fost cel mai  mare și, în ceea ce privește designul integrat, este cel mai complex proiect pe care echipa noastră a realizat-o până atunci. Am reușit să abordăm structura și fațada  in  mod  holistic.Proiectul Shenzhen a modelat, de asemenea, echipa noastră și  modul în care abordăm sarcini complexe. 

ETEM: În ceea ce privește starea planetei în fața schimbărilor climatice, mulți oameni sunt foarte pesimiști în privința viitorului. Cum vedeți clădirea urbană a viitorului?

T.H.: Există o tendință globală de a crea o densitate urbană mai mare, care să permită reducerea suplimentară a amprentei de carbon a persoanelor care trăiesc în orașe. Tehnologia de construcție și tehnologia avansată a fațadelor  pot sprijini în continuare această dezvoltare. Clădirile de astăzi ar trebui să fie considerate sisteme holistice într-o rețea urbană mai mare.

ETEM: Progresul ingineriei și descoperirea de noi materiale în ultimul deceniu sunt enorme. Cu toate acestea, există forme specifice care sunt încă imposibil de construit în condițiile tehnologiei moderne?

T.H.: Explorăm și experimentăm  beton armat cu GFRP si CFRP. Pentru noi este interesant să nu înțelegem și să dezvoltăm abordări  privind modul în care aceste materiale compozite ar putea fi folosite pentru a oferi o performanță mai bună decât materialele tradiționale. Am construit prima punte de beton din fibra de carbon reîncărcată, fără o armătură de oțel care depășește 15 metri. Grosimea punții de secțiune este de 70-90 mm. Am reușit să înlocuim pe deplin oțelul, care a evitat problemele de coroziune. Reducerea cantității de beton și reducerea cimentului cu aproximativ două treimi comparativ cu o punte de beton armat cu oțel. Prin urmare, amprenta de carbon și energia încorporată sunt semnificativ mai mici.Suntem interesați să explorăm în continuare potențialul unor astfel de "noi" materiale pentru reducerea amprentei de carbon a mediului construit. 

ETEM: Care este sfatul tău pentru tinerii arhitecți?

T.H.: Rămâneți un "adolescent" în profesia voastră; fiți curioși și nu acceptati raspunsuri fara sa va puneti  întrebări. Puteți găsi inovația prin asumarea de riscuri și priviți dincolo de convențiile de siguranță dacă aprecierea dvs. se bazează pe o înțelegere profundă a performanței de  materiale și a celei mai  recente tehnologii. 

ETEM: Ce se așteaptă de la tine în viitorul apropiat?

T.H.: Aștept cu nerăbdare să văd noul  Museu de Film al Academiei din Los Angeles, unde am sprijinit echipa lui Renzo Piano, să putem  începe construcția anul viitor. Și suntem încântați să realizăm acum patru poduri din lemn de masă integrate în Germania, lângă Stuttgart. Am dezvoltat conceptul de poduri din lemn de masă, care asigură depozitarea pe termen lung a dioxidului de carbon, de peste cinci ani și vor fi primele din lume care vor fi construite.

CITESTE MAI MULT

ALTE STIRI

19.6.2018

CELE 5 CELE MAI IMPRESIONANTE PLANETARI DIN LUME

CELE 5 CELE MAI IMPRESIONANTE PLANETARI DIN LUME
CITESTE MAI MULT
30.5.2018

Peter Lik și cele mai scumpe fotografii din lume

Fotograful australian Peter Lik este cu adevărat încântat de el însuși.
CITESTE MAI MULT
15.5.2018

DOLMABAHCE CEASUL TURN

Un detaliu istoric interesant este că inițial construcția turnului la voința sultanului a provocat o reacție bruscă în rândul publicului.
CITESTE MAI MULT
27.4.2018

ALUMINIUL - AL DOILEA METAL ÎN LUME SI CEL MAI UTILIZAT

ALUMINIUL - AL DOILEA METAL ÎN LUME SI CEL MAI UTILIZAT
CITESTE MAI MULT